Na Kašperk jinak

Z náměstí jděte Vimperskou ulicí směrem na Cikánku. Od kapličky v zatáčce u silnice odbočíte po 150 metrech vlevo. Pohodlnou cestou se blížíte k osadě Kavrlík. Pohled vlevo do kraje nabízí výhledy na šumavské kopce.

Před osadou Kavrlík odbočte  vpravo do kopce. Než vstoupíte do lesa, postůjte, za dobré viditelnosti můžete spatřit obě hlavy Roklanu. Cestou minete také vcelku zachovalé  opevnění z roku 1937. Za lesem u křížku dojdeme po červené značce  do osady Žlíbek. Mívala 22 domů a ještě  v roce 1938 se tady svítilo petrolejem. Zde se Vám otevírá pohled na druhou stranu Šumavy, do vnitrozemí a stojí to  za to!

Podle pověstí chodíval mezi domy vesnice malý kluk, když se u některého stavení zastavil    a začal vyrůstat tak vysoko  až  uviděl do  okýnek  chalupy, brzy tam někdo umřel. Také zde žil skřítek, který přivolával tak hustou mlhu, že lidé nenašli cestu domů.
Jděte raději po žluté a vystupte na „Pustý hrádek“ . Kdo má v ranci kameru, odnese  si  úžasné  pohledy  z tohoto místa. Z Pustého hrádku sestupte ke Kašperku.

Dopřejete-li si na hradě i občerstvení - výborná medovina -, půjdete v dobré náladě zpět do města. Jděte asi 150 m po zelené  a odbočte na lesní cestu vlevo. Jakmile vyjdete z lesa , zahlédnete při dobré viditelnosti i rozhlednu na Poledníku . Cesta Vás dovede  z druhé strany do osady Kavrlík, kolem kapličky pokračujte po pěšině, přes potůček a jste zpátky v Kašperských Horách.